itt egy falut kell fejleszteni és aztán majd többet is foglalhatsz belle!
A játékban három féle népet ismerhetünk meg:
* Római
* Gall
* Germán
Kezdõ játékosoknak
legideálisabb nép a római. A magas
társadalmi és technikai színvonal teszi
õket az építkezés mestereivé,
és katonái Travian világának
elitjéhez tartoznak.
Viszonylag kiegyensúlyozottak, jól alkalmazhatók
mind támadásra, mind védekezésre. Ezt a
sokoldalúságot úgy tudják elérni,
hogy a katonák hosszú és költséges
kiképzésen esnek át. A gyalogság
legendás, habár a védelmi erejük
lovassággal szemben lényegesen kisebb más
népek gyalogságáénál
Kezdõknek és olyanoknak akik nem tudják pontosan
mivel is szeretnének játszani, a rómaiak
ideális választás.
Eltérések
Egyszerre képesek épületet és nyersanyag lelõhelyet (ki)építeni
Magas védelem bonusz, a városfalak által
Kereskedõi 500 egységnyi nyersanyagot tudnak szállítani (Tempó: 16 mezõ/óra)
Nagyon erõs gyalogság, közepes lovasság,
Fejlesztés/fejlõdés költséges és lassú.
A gallok, mind közül a legbékésebb nép . Katonái komoly kiképzést kapnak védelembõl, támadóerejük is csak alig marad el a többieké mögött. A gallok született lovasok. Lovaik sebessége, mellyel az ellenséget gyorsan és meglepetésszerûen lerohanják, legendás.Védekezõ játékstílus éppúgy megvalósítható, mint a támadó. Lehetõség van gyakorlatilag mindenféle stílust játszani velük (támadó, védekezõ, magányos farkas, segítõ kereskedõ vagy fosztogató, gyalogos vagy lovas haderõ), ehhez azonban nem árt némi gyakorlat és jó stratégiai érzék. Mindezek ellenére, vagy éppen ezért, a kezdõk is könnyen boldogulnak velük.
Eltérések
Sebesség bónusz:
A játék leggyorsabb egységei
Közepes védelem bonusz, cölöpfallal
Kereskedõi 750 egységnyi nyersanyagot képesek
szállítni (Tempó: 24 mezõ/óra)
Dupla méretû búvóhely (fosztogatás
elleni védelem)Drága harci eszközökOlcsó
telepesek
A germán nép a legharcosabb mind közül. Harcosait mindenhol rettegik, nem utolsó sorban vadságuk miatt. Hordákban, fosztogatva, halálfélelem nélkül járják a világot.A vadsághoz nem társul katonai fegyelem, mint a rómaiaknál vagy a galloknál, ezért gyenge pontjuk a védekezés és a sebesség. A germánok tehát elsõsorban támadó játékot játszóknak, valamint tapasztalt játékosoknak ajánlott .
Germán csapatok | |||||||||||
Tempó | |||||||||||
Buzogányos | 40 | 20 | 5 | 95 | 75 | 40 | 40 | 7 | |||
Lándzsás | 10 | 35 | 60 | 145 | 70 | 85 | 40 | 7 | |||
Csatabárdos | 60 | 30 | 30 | 130 | 120 | 170 | 70 | 6 | |||
Felderítő | 0 | 10 | 5 | 160 | 100 | 50 | 50 | 9 | |||
Paladin | 55 | 100 | 40 | 370 | 270 | 290 | 75 | 10 | |||
Teuton lovag | 150 | 50 | 75 | 450 | 515 | 480 | 80 | 9 | |||
Faltörő kos | 65 | 30 | 80 | 1000 | 300 | 350 | 70 | 4 | |||
Katapult | 50 | 60 | 10 | 900 | 1200 | 600 | 60 | 3 | |||
Törzsi vezetö | 40 | 60 | 40 | 35500 | 26600 | 25000 | 27200 | 4 | |||
Telepesek |
10 | 80 | 80 | 7200 | 5500 | 5800 | 6500 | 5 |
Eltérések
Fosztogatás bonusz: az ellenfél rejtekhelyének
kapacitása csak 2/3 részben érvényesül
A földfal szinte elpusztíthatatlan,azonban csak viszonylag alacsony védelmet nyújt
Kereskedõi 1000 egységnyi nyersanyagot képesek
szállítani (Tempó: 12 mezõ/óra)
Rendkívül olcsó, fosztogatásban kiváló, gyorsan képezhetõ egységek
Gyengék a védelemben
Épületek
A játék elején ajánlott egy
erős/stabil gazdasági alapot megteremteni a falunak . Ehhez a 18
nyersanyag lelőhelyet ajánlott legalább az 1. szintre
fejleszteni (határföldek). Itt négy
típusú lelőhely létezik:
favágó/erdő/, agyagbánya,
vasércbánya és búzafarm. Ha
rákattintunk az egyikre, akkor a további adatokat
és lehetőségeket kapjuk meg.
A további játékmenetben már az
épületek is nagy szerepet kapnak, amelyeket a
faluközpontban tudsz építeni. Hogy egy új
épületet építs, egy zöld
(beépítetlen) területre kell kattintanod. Akkor
megjelenik egy lista a pillanatnyilag építhető
épületekről.
Néhány épületet csak akkor lehet
megépíteni, ha teljesül(nek) az
építési feltételek.
A főépületben élnek a falu
építőmesterei. Minél magasabb szintü a
főépület, annál gyorsabban épülnek fel
az épületek ill. nyersanyag termelő területek.
Népességtípus előny:
Római: egyszerre tud nyersanyag lelőhelyet ki- és épületet felépíteni.
Ár és Építési idő 1. szintnél:
70 | 40 | 60 | 20 | 2 | 0:33:20
Feltételek:
nincs
A nyersanyagraktárban kizárólag fa,
agyag és vasérc raktározható. Az
épület továbbfejlesztésével,
növekszik kapacitása. Akkor lehet újabb
raktárépületet építeni, ha a
már meglévő elérte a 20. szintet.
Ár és Építési idő 1. szintnél:
130 | 160 | 90 | 40 | 1 | 0:33:20
Feltételek:
Főépület Szint 1
A magtárban kizárólag a búza
raktározható. Az épület
továbbfejlesztésével, növekszik
kapacitása. Akkor lehet újabb magtárat
építeni, ha a már meglévő elérte a
20. szintet.
Ár és Építési idő 1. szintnél:
80 | 100 | 70 | 20 | 1 | 0:26:40
Feltételek:
Főépület Szint 1
Támadás esetén a falu
lakossága automatikusan elrejti a nyersanyagok egy
részét a rejtekhelyre. Az 1. szinten ez azt jelenti, hogy
mindegyik nyersanyagból 100 egységnyi rejtve marad a
fosztogató csapatok elöl. 10. szint felett, újabb
rejtekhely építésére van lehetőség.
Népességtípus előny:
Gall: A rejtekhely kétszer olyan nagy
Germán: az ellenfél rejtekhelye csak 66%-ban számít
Ár és Építési idő 1. szintnél:
40 | 50 | 30 | 10 | 0 | 0:12:30
Feltételek:
nincs
Egy klánba való belépéshez
szükséged van követségre. Ha a
követséged szintje eléri a 3. szintet, akkor te is
alapíthatsz egy klánt. Minden szinttel növekszik a
klánba felvehető tagok száma hárommal.
Ár és Építési idő 1. szintnél:
180 | 130 | 150 | 80 | 3 | 0:33:20
Feltételek:
Főépület Szint 1
A gyülekezőhelyen csapataidnak adhatsz ki
parancsokat, valamint láthatod a feléd tartó
csapatokat és azt hogy honnan indultak. Csak a falu
középpontjától jobbra található
"gyülekezőhely építési terület"-en
építhető fel. Minél magasabb szintű, annál
több célpont áll katapult támadás
esetén rendelkezésre.
Ár és Építési idő 1. szintnél:
110 | 160 | 90 | 70 | 1 | 0:33:20
Feltételek:
nincs
A piacon küldhetsz el nyersanyagot és
kereskedhetsz a többi játékossal. Minden egyes
épületszinten, növekszik eggyel kereskedőid
száma, akik egy megadott mennyiségű nyersanyag
szállítására képesek.
Népességtípus előny:
Római: Egy kereskedő 500 egységnyi nyersanyagot tud szállítani.
Sebesség: 16 Mező/óra.
Germán: Egy kereskedő 1000 egységnyi nyersanyagot tud szállítani.
Sebesség: 12 Mező/óra.
Gall: Egy kereskedő 750 egységnyi nyersanyagot tud szállítani.
Sebesség:24 Mező/óra.
Ár és Építési idő 1. szintnél:
80 | 70 | 120 | 70 | 4 | 0:30:00
Feltételek:
Főépület Szint 3, Raktár Szint 1, Magtár Szint 1
A kaszárnyában gyalogos katonák
képezhetőek ki. Minél magasabb szintű az
épület, annál gyorsabban megy a
kiképzés.
Ár és Építési idő 1. szintnél:
210 | 140 | 260 | 120 | 4 | 0:33:20
Feltételek:
Gyülekezőtér Szint 1, Főépület Szint 3
Az istállóban lovas egységek
képzése folyik. Minél magasabb szintű az
épület, annál gyorsabban megy a
kiképzés.
Ár és Építési idő 1. szintnél:
260 | 140 | 220 | 100 | 5 | 0:36:40
Feltételek:
Fegyverkovács Szint 3, Akadémia Szint 5
A műhelyben faltörők, katapultok
gyártása lehetséges. Minél magasabb szintű
az épület, annál gyorsabban megy a
gyártás.
Ár és Építési idő 1. szintnél:
460 | 510 | 600 | 320 | 3 | 0:50:00
Feltételek:
Akadémia Szint 10, Főépület Szint 5
Az akadémia új katonai csapatok kifejlesztéséért felelős.
Ár és Építési idő 1. szintnél:
220 | 160 | 90 | 40 | 4 | 0:33:20
Feltételek:
Kaszárnya Szint 3, Főépület Szint 3
A fegyverkovács az egységek támadóerejét tudja növelni.
Ár és Építési idő 1. szintnél:
170 | 200 | 380 | 130 | 4 | 0:33:20
Feltételek:
Főépület Szint 3, Akadémia Szint 3
A páncélkovács az egységek
védelmét tudja növelni, minél magasabb szintű
az épület, annál erősebb páncélzatot
lehet kifejleszteni.
Ár és Építési idő 1. szintnél:
130 | 210 | 410 | 130 | 4 | 0:33:20
Feltételek:
Főépület Szint 3, Akadémia Szint 1
Palotát csak egyetlen faluban lehet
építeni,ezután automatikusan főfaluvá
válik és bizonyos védettséget élvez.
A főfalu nem foglalható el.
Csak ott lehet a kőfaragót felépíteni és
csak a főfaluban lehet 10. szintnél magasabbra
építeni a nyersanyaglelőhelyeket.
A 10., 15. és 20. szinteken, lehetséges 3 telepes vagy
egy településvezető (szenátor, törzsi vezető,
főnök) képzése.
Ár és Építési idő 1. szintnél:
550 | 800 | 750 | 250 | 1 | 1:23:20
Feltételek:
Követség Szint 1, Főépület Szint 5, Rezidencia
A rezidencia egy kis palota, ahol a király lakik,
amikor látogatóba érkezik. Amíg egy
rezidencia vagy palota áll a faluban, addig a falu
elfoglalása nem lehetséges, először katapultokkal le
kell rombolni ezt az épületet.
A 10. és 20. szinteken, lehetséges 3 telepes vagy egy
városvezető (szenátor, törzsi vezető, főnök)
képzése.
Ár és Építési idő 1. szintnél:
580 | 460 | 350 | 180 | 1 | 0:33:20
Feltételek:
Főépület Szint 5, Palota
A kereskedelmi központban az áru
mozgató kocsikat lehet továbbfejleszteni, erősebb
lovakkal ellátni. Minél magasabb szintű az
épület, annál több nyersanyagot képes
egy kereskedőd egyszerre szállítani.
Minden szintlépéskor a kereskedőd kapacitása
10%-al növekszik, 20. szinten tehát a
háromszorosát tudja elvinni, mint normál esetben.
Ár és Építési idő 1. szintnél:
1400 | 1330 | 1200 | 400 | 3 | 0:50:00
Feltételek:
Piac Szint 20, Istálló Szint 10
A gyakorlótéren tudnak edzeni egységeid,
javítva a kondiciójukat és ezzel gyorsabban jutnak
el nagyobb távolságokra.
Ár és Építési idő 1. szintnél:
1750 | 2250 | 1530 | 240 | 1 | 0:58:20
Feltételek:
Gyülekezőtér Szint 15